Wikia

De Witte Godin wiki

Hoofdstuk 1

15pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Dichters en liedjeszangers

Samenvatting - Alle echte poëzie draait om één thema, een oud verhaal met dertien hoofdstukken en een epiloog, dat handelt over de geboorte, het leven, de dood en de verrijzenis van de god van het wassende jaar. De kernhoofdstukken vertellen hoe deze god de slag verliest die hij levert met de god van het afnemende jaar om de liefde van de grillige en almachtige Drievoudige Godin, die hun moeder is, hun bruid en degene die hen aflegt. De dichter vereenzelvigt zich met de god van het wassende jaar en zijn Muze met de Godin. De rivaal is zijn bloedbroeder, zijn tweede ik, zijn slechte ik. Alle echte poëzie heeft een gebeurtenis of een scène uit dit oeroude verhaal tot onderwerp, en de drie hoofdpersonen vormen zo'n essentieel deel van ons menselijk erfgoed dat ze niet alleen opduiken in poëzie maar, in de vorm van dromen, visioenen en wanen, ook in situaties waarin we emotioneel onder druk staan. De Godin is een lieflijke, slanke vrouw met een gekromde neus, een doodsbleek gezicht, lippen met het rood van lijsterbessen, helblauwe ogen en lang blond haar. Ze kan plotseling veranderen in een zeug, een merrie, een teef, een vossin, een ezelin, een wezel, een slang, een uil, een wolvin, een tijgerin, een zeemeermin of een lelijke heks.

Terug naar Hoofdpagina

Hoofdstuk 2

Discussie hoofdstuk 1

Around Wikia's network

Random Wiki